Stránky

úterý 11. dubna 2017

Flourish

Můj jarní projekt, který mi dělal společnost při dlouhém měsíci doma, když měly děti neštovice.

Vybrala jsem krásnou tvídovou přízi Loch Lomond v odstínu Petrol s okrovými nopky. Miluju jak petrolejovou tak žlutou v teplých odstínech, takže jasná volba. Záleží velmi na světle, v teplejším vypadá příze jako tmavě zelená, ve studenějším jako modrá petrolejová. Je to trošku vidět i na fotkách, ale dosvědčím, že podobný efekt vznikal i pouhým okem.




Knihu Botanical Knits 2 od Alany Dakos jsem dostala k narozeninám od manžela už v lednu. Tento svetr jsem si vybrala jednak kvůli krásnému detailu na levém předním dílu a také proto, že se pletl z dílů. Chtěla jsem získat tu zkušenost. 

Výhodu to má tu, že člověk s sebou netahá velký pytel, když někam jde, nevýhoda je nemožnost si svetr vyzkoušet během pletení, která mi velmi chyběla. I rukávy jsem upletla naplocho a sešila, což už bych znovu neudělala. Příště bych je prostě napletla na už hotovou vestu.



Knoflíky na tento svetr jsem koupila na Prague Patchwork meetingu. Původně jsem si představovala nějaké lesklé nebo vintage skleněné knoflíky, orámované kovem. Nakonec jsem se rozhodla pro každý knoflík jiný. Je to hravější a líbí se to naší malé Zuzance :-).



Nejvíc mě na svetru zlobí málo pevné légy na předních dílech. Příště bych zvážila uplést je dvojitě nebo zahnout a připlést k lemu předních dílů. Tentokrát to asi vyřeším podšitím stuhou, což bude další nová zkušenost. 



Pletla jsem na jehlicích 4 mm, jen lem u krku a knoflíkové légy 3,5 mm.




Po asi dvou nošeních jsem vyhodnotila, že zpevnit légy je opravdu potřeba. Rozhodla jsem se pro stuhu. Inspirovala mě Kate Davies svým svetříkem Braid Hills.

Žádné komentáře:

Okomentovat